søndag den 31. juli 2011

Bagetid

Har i et tidligere indlæg skrevet om min kærlighed til kager. Desværre var overskudet sidst i graviditeten ikke til de store kulinariske kreativiteter i køkkenet. Ved ikke helt hvor overskudet kommer fra nu, men har alligevel fået bagt en del bare i den sidste uge. Dog har det bare været de nemme kageopskrifter i kogebogen såsom boller på slump i Kitchen Aid'en, "Tante Lillis chokoladekage" og mine højtelskede muffins. Opskrifter, der ikke har taget meget mere en 10 min at bikse sammen, inden div. barselsgæster er dumpet ind af døren.
Specielt opskriften vil jeg gerne dele med jer. Opskriften på choko-banan-kokosmuffins har snart fulgt mig i mange år. Opskriften er klippet ud af et eller andet dameblad, da jeg ledte efter gode og nemme opskrifter, da jeg stod og skulle flytte hjemmefra. De er dejlige luftige/svampede og blandingen af mørk chokkolad, banan og kokos er bare super.


Ingredienser til 12-15 "alm" muffins:

2 æg
2 dl sukker
1 dl olie
1 dl mælk
2 dl mel
2 dl kokosmel
2 tsk. bagepulver
2 modne mosede bananer
100 g mørk hakket chokolade

Tænd ovnen på 180-200 grader.
Pisk æg og sukker luftigt. Tilsæt mælk og olie. Vend de mosede bananer og den hakkede chokolade i.
Vend mel, kokosmel og bagepulver i til sidst. Fordel dejen i den slags muffinsforme, du nu har. 
Bag kagerne midt i ovnen i ca 10 min til de er fint gyldne på toppen.

Velbekommen!

1 kommentar:

  1. Tak for opskriften, får gæster på tirsdag så skal de vidst lige afprøves. De lyder rigtig lækre og så gør det jo ikke noget at de er hurtige at lave :)

    SvarSlet