søndag den 26. juni 2011

Elsker kager

Elsker både at bage dem og at spise dem. I næsten alle afskygninger. Wienerbrød er jeg ikke den store tilhænger af, men alt andet bagværk falder som regel i den bedst smag.
Og så til den anden side af sagen. Nyder at bage, og som I kan se, så har jeg også en forkærlighed for kager i den store størrelsesorden, nemlig bryllupskager. Startede med at bage den til vores eget bryllup, og siden da er det blevet til et par stykker om året. -i varierende størrelse. Bruger opskriften fra Karolines kogebog. Har desværre ikke billeder af alle kagerne, men her er en forsmag.

Vores egen bryllupskage. Brugte den som dessert. Havde lavet den til 80 personer. Troede jeg. Kunne ha' bespist 120 personer uden problemer.

Bryllupskage til min veninde fra Augusts mødregruppe. Den passer til ca. 60 personer.

Og så en lille udgave til min kollegas bryllup her i maj. Den er til ca. 20 personer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar