søndag den 5. august 2012

Sommerferie 2012

Så er sommerferien her i huset nået til sin ende. En ferie der primært er blevet brugt på at få indrettet huset og den nye tilbygning samt lidt malerarbejde her og der. Dog brugte vi det meste af den sidste uge på at være i dette fin hus i Røsnæs, som vi havde lejet af  hende her. Kan varmt anbefales. Tæt på naturskole, et fyr, strand, vand og sand. Og kun et smut fra Kalundborg samt forskellige attraktioner.
Jeg har desuden prøvet på at komme en smule oven på igen og finde mig selv, efter at være gået mere eller mindre neden om hjem op til ferien. Har haft det skidt i flere omgange over foråret/sommeren, men er hver gang kommet nogenlunde ovenpå igen. Denne gang var jeg dog nået der ud, hvor jeg ikke lavede meget andet end at tude og havde fået adskellige fysiske symptomer. Ved ikke helt hvor filmen er knækket, men det er nok bare en kombi af for højt arbejdspres, 3 børn på 5 og ned efter, et byggeri der gav mange spekulationer, rod alle steder, alt for mange jern i ilden og sikkert også andre ting...
Men sagen er den, at jeg i samråd med egen læge og min chef, har jeg fået lov til at starte op på halv tid efter ferie, så jeg får mulighed for at komme stille og rolig op i omdrejninger igen. Ferien har gjort godt, så håber at det kun bliver for en kortere periode.

Nå, men I skal ikke snydes for en ordentlig gang feriebillede-spam...

Røsnæs fyr og café

Is ved Naturskolen

Naturlegeplads ved naturskolen

Aftensmad iført ble og strithår

Min smukke smukke dreng

Selvom det er gråvejr kan man sagtens spise is


Der males sten

Badebroen og stranden, der blev besøgt flere gange dagligt

Den største fangst -en ålkvabbe

I Sommerland Sjælland

Klatretur

Togtur

En lille byge

Gokarttur

Improviseret badeland i sandkassen

Grillede makreller

Makreller hentet på Kalundborg Havn

Sengetidshygge

9 kommentarer:

  1. Kender det med balancegangen på et knivsæg. Man vil alting 100%, men må nogle gange bare erkende, at døgnet ikke har 30 timer.
    Godt initiativ med at starte på halvtid. Så kan mavefornemmelsen måske blive bedre.

    Jeres ferie ser herlig ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange har været overrasket over at "det er sket for mig", men tror desværre at jeg er super god til facaden med at alt bare går super. Og det gik så ikke i længden... Men ja, jeg er ikke i tvivl om, at det er sundt med halv tid, for ellers var je slet ikke kommet på arbejde lige nu.

      Slet
  2. Skønne skønne billeder, søde Stine.
    Men pas nu på dig selv. Håber at det hjælper dig at starte på ½-tid, så du får tid til at trække været helt ned ud i storetærerne :)

    Knus herfra.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg skal til at passe på mig selv, for det er jeg ikke så god til. Er meget bedre til at passe på alle andre... Og ja, vejret skal helt ud i storetåen:-)

      Slet
  3. sikke noget med dig, håber virkelig du kommer helt ovenpå igen meget snart. Dejligt i havde en god ferie :D Det er altså sjovt at se billeder af andres ferie i vores sommerhus. Dejligt i hyggede jer!

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, det må være lidt underligt at se andre indtage ens bolig:-) Men ja, vi havde en rigtig hyggelig uge i Huset på halvøen!

      Slet
  4. Skønne billeder - hvor lyder det godt med en opstart på halvtid. Det gælder altså også om at lytte til sig selv og ikke kun at være noget for andre ;o). Kh. Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er det jeg skal blive bedre til. Er enormt god til at påtage mig 117 ting og være den der er der, når andre har problemer, men på et tidspunkt er man fyldt op... Og så vil jeg bare alt for meget ift. de timer der nu engang er i døgnet, så må bare acceptere at jeg bliver nødt til at skære lidt ned i ambitionsniveauet for en stund!

      Slet
  5. Dejlige billeder!

    Jeg håber, at du snart er okay igen! Kender godt følelsen.....

    SvarSlet