fredag den 16. december 2011

Buksedragter og prinsessedrøm

Jeg har haft en kort pause fra symaskinen, men de sidste dage har jeg taget revance. Det er blevet til julegaver til vores venners piger. Prinsesse Karen skal have et prinsesseskørt samt lidt til at pynte sig med. Lillesøster Ida skal have en buksedragt i str. 1 år i fløjl med blomster på. Oprindelig var den grønne dragt til Ida, men jeg kom lige pludselig i tanke om i nat(!!!), at hendes mor vist ikke er så begejstret for grønt. Så den grønne bliver til Astrid i stedet for. Mangler lige en sløjfe, knap eller måske en hæklet blomst som sidste detajle.
Var faktisk også igang med en 3. udgave af buksedragten, som i 1. omgang skulle ha' været erstatning for den grønne, men jeg fik klippet den ene buksedel forkert ud, så håber at Stof2000 stadig har stoffet, så jeg kan lave den færdig. Men så mangler der vist heller ikke flere buksedragter i huset lige foreløbig...
Prinsesseskørt i forstof og tyl med sløjfer og blomster

Buksedragt i babyfløjl

Buksedragt i grønt bomuldstof

1 kommentar:

  1. Hvor er det hele blevet fint. Jeg skal helt sikkert også have lavet en af de buksedragter igen til Sofie, den første er ved at være for lille :( Min symaskine er dog lige blevet pakket væk idag, tror ikke på at der bliver tid til den før efter jul, selv om jeg virkelig gerne vil.
    God aften
    Kh

    SvarSlet