tirsdag den 26. marts 2013

Flittig brug af det danske sygehusvæsen




Får noget for skattepengene i disse tider. Først gik turen på børneafdelingen, i går var jeg til ultralyds scanning af maven/mavemusklerne, og i fremtiden kommer jeg til stifte bekendtskab med urologisk afdeling...
Jeg skulle ind og ha' testet om min mavemuskler stadig hæfter efter min graviditeter. Jeg har ofte smerter fra mavemusklerne, når jeg skal vende mig i sengen om natten, rejse mig fra lav højde mm, men umiddelbart sad de, hvor de skulle. Dog er bindevævsstrøget, de hæfter på blev noget slapt, så muligvis ender det med en opstramning af dette på et tidspunkt. Så langt så godt...

Men som bifund fandt lægen, at jeg har nyresten i begge nyrer, så nu er jeg sendt videre til urologisk afdeling, så de kan finde ud af hvor meget eller hvor lidt, der skal gøres ved det. Og så går turen også til egen læge mhp blod- og urinprøver... Og formentlig kontroller resten af livet, da sådanne sten har tendens til at komme igen. Og så skal jeg nok også forvente smerteture, når stenen skal passere.

Det var sgu ikke lige, det jeg havde regnet med at få at vide, da jeg gik ind af døren... Men lad os nu se, hvor slemt det står til eller bliver med tiden. Ingen grund til at tage sorgerne på forskud, vel!?

 

1 kommentar:

  1. Av, den var straks værre... Jeg håber da ikke du kommer til at mærke for meget til de nyresten

    SvarSlet